RSVO & de zorgverzekeraar
Contact kunnen maken met de alarmcentrale via het persoonlijke alarm kan het verschil betekenen tussen wel of niet geholpen worden in een noodsituatie. Wij adviseren daarom om de beslissing om wel of geen personenalarmering te nemen niet af te laten hangen van een zorgverzekeraar.
Vergoeding vragen
Hoe werkt dat nu? Toestemming voor vergoeding vragen bij de zorgverzekeraar? De zorgverzekeraars in Nederland zijn VGZ, Achmea, CZ, Menzis, DSW, ONVZ, Zorg en Zekerheid, ASR, Eucare en Eno. Wij zijn een gecontracteerde leverancier van ASR, CZ, Menzis, DSW, ONVZ (tot 1-1-2025) en Zorg en Zekerheid. Daar vallen dan ook alle labels onder die daarbij horen.
Stuur ons een bestelling voor het door u gewenste alarm en upload het ingevulde medische indicatieformulier. De achterkant hiervan mag door de huisarts of andere behandelend arts worden ingevuld. U kunt hiervoor het algemene medische indicatieformulier gebruiken, of de speciale voor CZ, Ohra of Nationale Nederlanden.
Als u het alarm alleen wilt als u vergoeding krijgt zet u in de bestelling bij de vrije tekst: “onder voorbehoud van goedkeuring medische indicatie”.
De medische indicatie mogen we òf zelf beoordelen òf sturen we ter beoordeling naar uw zorgverzekeraar. Uw ontvangt bericht over goed-of afkeuring.
Bij gecontracteerde zorgverzekeraars mogen wij bij goedkeuring rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar. Uw familielid betaalt (via automatische incasso) alleen de eigen bijdrage voor het abonnement op de alarmcentrale.
Bij niet gecontracteerde zorgverzekeraars mag uw familielid bij goedkeuring zelf declareren. Het bedrag van de bestelling incasseren we automatisch en we verstrekken elke maand via de mail een kostenoverzicht om te kunnen declareren.
Als uw familielid een restitutiepolis heeft is de vergoeding waarop hij of zij recht heeft vergelijkbaar met wanneer het alarm wordt afgenomen bij een gecontracteerde leverancier. Als er sprake is van een naturapolis scheelt de hoogte van de vergoeding hooguit een paar euro per maand als u kiest voor ons in plaats van voor een gecontracteerde leverancier.
Wacht niet
Bestel vandaag nog onze personenalarmering en wacht niet tot alles is geregeld met de zorgverzekeraar. Zo heeft uw familielid al snel hulp bij nood.
Of bel ons voor meer informatie op 035-6239900.