Over ons

Het verhaal van RSVO-alarmering begint in 1987 toen een kerk in Hilversum startte met een systeem waarmee oudere gemeenteleden alarm konden slaan. Destijds werden grote apparaten geplaatst in huis met antennes op het dak. De brandweer had grote multomappen met alle namen van aangesloten klanten. Voor de kerk liep dit al snel uit de hand en zij droegen het project over aan de Regionale Stichting Voorzieningen voor Ouderen. Deze stichting viel onder Versa Ouderenwerk, maar vanaf 2003 is die stichting zelfstandig geworden. In 2008 hebben we de naam veranderd in RSVO-alarmering en werken we niet meer regionaal maar landelijk.

Keurmerk

Belangrijk in de geschiedenis van RSVO-alarmering is het behalen van het Keurmerk voor Persoonsgebonden alarmering in 2014. Net zo belangrijk is het behalen van het Keurmerk Toegang tot Zorgwoningen in 2018, als eerste organisatie in Nederland die de combinatie van deze beide Keurmerken heeft. Branchevereniging WDTM heeft deze keurmerken ontwikkeld  en zij vereisen dat alle processen zijn beschreven en dat aantoonbaar volgens deze processen wordt gewerkt. Dit resulteert in een uniforme werkwijze die de kans op fouten aanzienlijk verkleint. En dat vinden we belangrijk. Omdat we ons realiseren dat er een hele keten betrokken is bij uw veiligheid zoeken wij zoveel mogelijk de samenwerking met bijvoorbeeld thuiszorg-organisaties en woningbouwcorporaties. Ondertussen blijven wij voor u op zoek naar nieuwe technologie die u helpt om veilig zelfstandig te wonen. Omdat wij graag een verschil voor u willen maken en er blij van worden als wij van u horen als dat is gelukt.

Visie

Mensen worden ouder en wonen langer zelfstandig. Om dit vertrouwd te kunnen doen is hulp van mensen en technologie nodig. Vooral technologie die bijdraagt aan een gevoel van veiligheid.

Missie

RSVO-alarmering wil door de inzet van technologie aanvullen wat mantelzorgers en professionele hulpverleners niet kunnen: altijd aanwezig en alert zijn. Wij willen u een gerust gevoel geven doordat bij nood altijd snel hulp kan worden ingeschakeld: door eigen hulpverleners of door thuiszorgmedewerkers. Hiervoor gebruiken wij hoogwaardige technologie die wij combineren met preventieve monitoring. Met onze uitstekende storingsdienst en onze samenwerking met een alarmcentrale die uitsluitend werkt met BIG-geregistreerde zorgprofessionals willen wij bijdragen aan gemoedsrust van alle betrokkenen.

Lees onze Privacyverklaring over hoe we omgaan met uw persoonsgegevens.